Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalianew Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky
Lupa.czBlogyhaloganovo

Sedm (ne)výhod iPhone 3G

Ondřej Kokeš, 22. 08. 2008, 16:49 v kategorii Apple, Hardware, štítky: , ,

Nejprve výhody:

Displej

iPhone je vybaven obrovským 3.5palcovým (89 mm) displejem s rozlišením 320x480 s 16 milióny barev. Navíc je dobře podsvícen a podporuje více doteků najednou. Díky povrchu ze skla jej jen tak nepoškrábete.

Pamět

Jablečný telefon je dodáván ve dvou kapacitách - 8 GB a 16 GB. Naprosto dostačující pro většinu běžných uživatelů. Vhodné pro fotky, hudbu, nějaké to video, e-mail, aplikace a další.

Ovládání

Málo možností, velká tlačítka, přehledné prostředí. Toto všechno napomáhá k rychlému a bezproblémovému ovládání celého telefonu.

AppStore

Obchod s aplikacemi, které můžete kupovat jak z telefonu, tak z počítače. Instalace a aktualizace nikdy nebyly jednodušší.

Poslech hudby

Nejen, že iPhone nabízí mnoho místa pro vaší muziku, ale jako jeden z mála vám dovolí připojit libovolná sluchátka přes 3.5mm jack. Nejstandardovanější ze všech hudebně výstupových standardů. Není třeba řešit redukce, ztrátu kvality apod.

Webový prohlížeč a e-mailový klient

Obrovský displej, dobré rozlišení a k tomu rychlý a kvalitní webový prohlížeč. S ovládáním přes multi-touch se vám dostává desktop-like prohlížení na telefonu. E-maily máte také pod kontrolou, a to i ty přes Microsoft Exchange. Podpora pro otevírání MS Office dokumentů je samozřejmostí.

GPS

Sice tato funkce není žádnou novinkou, ale žádný telefon jí nedokázal tolik využít, jako právě iPhone 3G. Díky mnoha aplikacím můžete denně používat location-based programy.


A nevýhody:

Absence paměťových karet

Příjde mi to jako retardovaný argument odpůrců, ale musím jej zmínit. Sice telefon nabízí mamutí kapacitu, ale nejde nijak rozšířit.

Stále neodladěný software a absence některých aplikací

Jelikož je iPhone teprve rok na trhu, nemá naprosto odladěný firmware. Není tak stále možné vypnout automatické doplňování slov, nemožnost posílat vizitky apod.. Také jisté aplikace bychom rádi na AppStore viděli - např. TomTom či jinou navigaci, ke které není potřeba stahovat mapy.

Nenahrává video

Zatímco fotky z telefonů jsou již lepší kvality a jsou použitelné, video je na tom kvalitativně mnohem hůře. O to ale nejde - telefon máme takřka stále u sebe a je dobré mít možnost zachytit jakoukoliv situaci.

Bez podpory mass storage

Velká pamět láká k uložení větších souborů přímo na iPhone, ale to stále není dovoleno oficiální cestou.

Bez A2DP a běžných funkcí Bluetooth

iPhone obsahuje skvělou iPod aplikaci, které softwarově snad nic nechybí, ale iPhone jako takový nepodporuje přenos hudby bezdrátově do sluchátek. Zřejmě obavy z výdrže baterie. Navíc je bluetooth jen pro přenos hlasu do handsfree. Na přenos souborů ostatním uživatelům není přizpůsoben. Jaké soubory ale posílat, když nemáte mass storage? :) Smutné.

Nevyměnitelná baterie

Obětí designu se stala i baterie, která není uživatelsky vyměnitelná. Často se může stát, že při velkém vytížení vám ani ten den telefon nevydrží a nároční uživatelé by potřebovali náhradní baterii, která v rychlosti dodá přístroji život.

Místy až moc jednoduchý

Dva příklady - nemožnost vypnout doplňování slov a mazání SMS jen po rozhovorech. iPhone je uživatelsky příjemný a snaží se omezit počet nabídek na minimum, aby nezahltil jeho majitele.


Snažil jsem se být nestranný, jak to jen šlo. Hurá do mě.

Komentáře (37)

  1. 22. 08. 2008, 17:27 Ladislav Soukup napsal:

    Pod tohle se klidne podepisu :D
    Nejvetsi nevyhody z meho pohledu (dnes jsem dva iPhony nastavoval pro kolegy)

    - kdyz jsem v pulce nastaveni emailoveho uctu a potrebuji si odskocit do safari (treba stahnout SSL certifikat), po navratu muzu zacit nastavovat znovu (aplikace se ukonci a neulozene zmeny proste zapomene - mohl by bud varovat.

    - nepodporuje Copy&Paste !!! - proc mam stale kolem dokola psat to same? Predevsim pri nastavovani IMAPu si to dobre uzijete.

    - kdyz treba v safari konecne napisu celou url (nejde copy&paste, ze) a nekdo mi pred poslednim znakem zavola jsem v haji a muzu psat znovu :(

    - obecne mi hodne vadi nepodpora multitaskingu

    - chci mit nekde hned v klidovem stavu videt nasledujici 2 udalosti - iPhone to proste neumi :(

    ale na druhou stranu...

    + je rychly

    + je pomerne privetivi a snadno se ovlada

    + safari je opravdu bomba :) i opera mobile 9.5 je vedle nej chudacek

    + podpora Ajaxu :D

    + moc pekne se zobrazuji HTML emaily - viz safari

    + perfektni zobrazeni docx, pdf, atd...
    - zaroven mi ale vadi nemoznost je editovat

    atd...

  2. 22. 08. 2008, 17:37 halogan napsal:

    [1] Copy&Paste jsem v životě na telefonu nepoužil, ale věřím, že někomu se hodí.

    To zapomínání polí je smutné, to by chtělo napravit s novým firmware.

    Události v klidovém stavu jsou skvělý nápad! Škoda, že se nikam nevejdou. Jedině u zamknutého telefonu nad unclock slider.

    ---

    Ty dokumenty v mailu jsou opravdu skvělé, souhlasím. Intuitivní a rychlé. Opět, editaci jsem v životě nevyužil a nemám potřebu.

  3. 22. 08. 2008, 17:42 Rdm napsal:

    "Málo možností, velká tlačítka, přehledné prostředí. Toto všechno napomáhá k rychlému a bezproblémovému ovládání celého telefonu."
    Kdo dokáže ovládat iPhone jednou rukou tak jak to zcela běžně lze u normálních mobilů?

    Jinak jsem na jedné diskuzi našel ještě pár nevýhod, jsou z druhé ruky, tak pokud je něco chybně, tak prosím opravte:
    1) nemá češtinu
    2) neumí MMS
    3) neumí doručenky SMS
    4) nelze vypnout T9

  4. 22. 08. 2008, 17:47 halogan napsal:

    [3] To ovlání bylo spíše jako versus ostatní přístroje s dotykovými displeji. U nich je to většinou horší (viz. WM apod.)

    1) Ano, to jsem zmiňoval minule, to patří mezi ty softwarové nedostatky.
    2) Dobře, dejme tomu chyba, ale nějak nevím, zda to vůbec někomu chybí. Já dostal za celý život jednu.
    3) Viz. #1.
    4) Již v článku.

    Díky za podněty.

  5. 22. 08. 2008, 17:58 Rdm napsal:

    [4] Bohužel iPhone je jediný telefon s dotykovým ovládáním, který jsem držel, takže nemohu posoudit :)

    2) samozřejmě ne každý posílá MMS, ale pokud má foťák tak by mohl posílání MMS umět. Ono výhoda otevírání doc, pdf apod. taky mnoha lidem nepomůže - ján osobně jsem na své Nokii ještě žádný dokument neotevřel. Tohle je prostě o potřebách uživatele a někomu vyhovuje jedna věc a jinému druhá, na druhou stranu je dnes nějaký "standard", který by měl telefon (obzvláště této třídy) umět.
    4) to jsem přehlíd :)

  6. 22. 08. 2008, 18:06 John napsal:

    Se ty nedostatky trochu zvelicuji, bych nechtel videt nedostatky ostatnich telefonu, a ze uz bych mohl psat tuny treba ted aktualne u WM... Kazdy telefon ma nejake vlastnosti a nejake hrube chyby. Z tohoco pisete je rada SW veci a to se narozdil od drtive vetsiny ostatnich telefonu da vyresit novym firmwarem, jak jiste vsichni vi, u ostatnich telefonu malokdy vyjde nejaky firmware nemluve o slozitosti jeho nahravani.... Pametove karty pri 16GB pameti jsou asi nesmysl, mam treti telefon v rade s kartou, kterou pouzivam ;-) ovsem pouze proto ze v telefonu je par mega pameti... kartu jsem nikdy nevytahl, kdyby tedy v zakladu u me i600 bylo par giga tak proste vyhodu a zadne karty nepotrebuji. Takze to si srovnejte, jinde karty ano kdyz je mala pamet zakladni, nikoli vsak u telefonu s velkou kapacitou.
    Video je nesmysl, krome N95 nebo kolik se video neda shlednou ani jednou ;-) vsechno zasumene nesmysly... proste normalni telefon na nataceni videa neni. takze to asi problem u vetsiny lidi nebude.
    Mass storage, to same, co bych kam nahraval...na to mam USB klic.
    Baterie? To myslite vazne, mate ke kazdemu svemu telefonu druhou nebo treti nahradni? ;-) Ja u i600 an, protoze jsem ji dostal v baleni, ale nikdy jsem ji nepouzil. Pokud se dneska nabiji telefony z USB, tk nevim jak by mohla baterie dojit.
    Jednoduchy, ano to je proste vlastnost telefonu, je jednoduchy. Nekomu vyhovuje nekomu ne.
    To jak tady pise nekdo o prepinani aplikaci, to je velmi mrzuta vec, to je opravdu zasadni nedostatek :-( nevim proc to nevyresili jako u Palmu, ze se ulozi komplet stav aplikace a po spusteni se clovek ocitne tam kde skoncil se vsim vsudy... to ale neni problem dodelat do systemu, kdyz si na to lide budou stezovat a ja bych kvuli tomu teda rval :-( Omezeni BT je pro me take nepochopitelne a chapu to jako nedostatek...
    Takze zaver, iPhone ma vlanosti, ktere mi nevadi a koupil bych si ho, ovsem pockam na cenu tak 6tisic, ta je pro me realna, klidne i s nejakym uvzkem, ovsem v minimalni vysi, tedy chci pouze data, nevolam neesemeskuju, takze pausaly nebudu platit. Chci pouze data a zbytek jako program bez placeni odpredu, pouze placeni za konzumaci, klidne i 6 Kc za minutu volani. To bohuzel ted nike neni, takze iphone zatim nekupuji ;-)

  7. 22. 08. 2008, 20:23 Petr Ocásek napsal:

    Nasledujici udalosti jsou zobrazit na homepage (po zamknuti telefonu) minimalne dvemi dostupnymi aplikacemi, z toho jedna je free, druha za par dolaru.

    Podobne tak pro copy and paste je dostupna aplikace.

    Pro technicky zdatne uzivatele je moznost provest softwarovou upravu telefonu a T9 u SMS vypnout, nahrat aplikaci ktera umi nahravat video (free verze 30 sec, placena verze neomezene) a take nahrat cestinu.

    V praxi mi tak opravdu vadi jen nemoznost prijmout/odeslat kontakt. Vse ostatni jsou drobnosti, mozna jeste usb mass storage by byla nice2be funkce, ale mam radeji telefon co funguje na 100% nez multifunkcni vec, kde vsechno trochu zlobi.

  8. 22. 08. 2008, 21:11 halogan napsal:

    Samozřejmě, to jsou většinou řešitelné problémy, ale to je vždy řešení pro mizivé procento uživatelů.

    Kdo bude instalovat SSH a připojovat se na iPhone, aby si vypnul "T9"?

    Navíc pro copy&paste neexistuje aplikace. Existuje aplikace S podporou copy&paste a take framework pro využití v ruzných aplikacích. Nativně však ne.

    Nebudu si kupovat aplikaci, abych si nahrával video.

    A nebudu upřednostňovat telefon, který neumí posílat vizitku, jenom proto, že by to mohlo zlobit. Co to má být za argument?!

    Jeste jsem mohl pridat nemoznost oficialniho sdileni Internetu s pocitacem. Ale to by vadilo asi dalsim lidem. Boze.

    ---

    Cely clanek pojednava o iPhone 3G v te forme, ve ktere je PRODAVAN. Stejne tak vsechny ostatni clanky. Neargumentujte tady nejakymi obskurnimi resenimi.

  9. 22. 08. 2008, 22:08 John napsal:

    Sdileni internetu provadi oficialne prodavana aplikace NetShare...
    S tim videem je to podobne, proste telefon ma nejake aplikace, ostatni muzes doinstalovat, kdyz je potrebujes. To bys mohl rict ze nejaky LG je srac protoze nema navigaci ;-) ale proste navigace to zdrazuje a vyrobce ji tam dat nechtel. ady mas moznost si ji ale doinstalovat. Vidim to jako vyhodu a ne mit telefon s tisicem nepotrebnych funkci, ktere ani nefunguji poradne, tak jak to je u rady jinych platforem...

  10. 23. 08. 2008, 06:30 Ladislav Soukup napsal:

    [7] muzu se zeptat, jak se ta aplikace (udalosti na obrazovce lockeru) jmenuje? Na AppStoru jsem ji proste nedokazal najit :(
    Naopak jsem nasel aplikaci, ktera pridava podporu pro posilani vCard (tusim, ze za $2 nebo $5).

    btw: vite, ze instalaci aplikace z jineho zdroje nez z AppStore ztracite zaruku (Applu to to proste vadi)? Upozornovalo nas na to jiz nekolik lidi z 02 vcetne techniku. Sice to asi resi restore, ale co kdyz se nepovede pred poslanim do Applu k reklamaci? Apple pak klidne muze reklamaci zamitnout :(

  11. 23. 08. 2008, 09:05 halogan napsal:

    [9] Ja vim, ze existuje NetShare, ale
    1) uz neni na AppStore
    2) tohle by mel umet telefon v zakladu

    A co se tyce videa - nesvadejte to furt na aplikace. Kdo chce aplikace? iPhone je snad jediny dnesni telefon, ktery ma fotak, ale nenahrava video.

    Neberte to zle, mam iPhone rad, ale narozdil od vas se na to koukam trochu s nadhledem :)

  12. 23. 08. 2008, 13:30 bnmbnm napsal:

    Aby jsi mohl instalovat aplikace z jineho zdroje nez Appstore musis iphone odblokovat a to se applu nelibi je to uz docela dlouho znamy skoro kazdemu, jinak technici O2 vedi kulove, kdyz jsem si ho byl predevcirem kupovat, musel jsem jim vysvetlovat jak to funguje a co mi vlastne maji prodat.

  13. 23. 08. 2008, 16:14 stoural napsal:

    "Sice tato funkce není žádnou novinkou, ale žádný telefon jí nedokázal tolik využít, jako právě iPhone 3G."

    Tohle prece neni pravda. Prave Apple GPS vyuziva tak malo, jako zadny smartfone.

  14. 23. 08. 2008, 16:48 halogan napsal:

    [13] A priklad z praxe?

  15. 23. 08. 2008, 19:44 stoural napsal:

    (14) Uz jenom to, ze pro iphone neexistuje normalni GPS navigace...

  16. 23. 08. 2008, 20:13 Ladislav Soukup napsal:

    [12] zalezi na tom, s kterym technikem O2 mluvis :D Jako velky business zakaznik se dostanes az k tem, co moc dobre vedi jak na iPhone (Jail break a spol)... ale hlavne moc dobre vedi, co vse Apple pozaduje aby probehla zarucni oprava (nebo vymena).
    BTW: to vite, ze Apple mimo jine pozaduje, aby po dobu co ma zakaznik iPhone v servisu mu byl operatorem zdarma zapujcen jiny iPhone?

    [14] mimo geotagu u fotek a lokalizace u Google maps (coz ale neni vyuziti Applem ale Googlem) iPhone GPSku nepouziva nikde. Je ale pravda, ze GPS funkce jsou snadno dostupne v SDK a tim padem i pro dalsi aplikace, ale to u Symbianu a Windows Mobile plati take.

  17. 23. 08. 2008, 21:28 Martin Světlík napsal:

    Osobně mi vadí hlavně to, že při psaní SMS zpráv nezobrazuje počet napsaných znaků, případně na kolik zpráv bude text rozdělen. Pokud se člověk sekne o pár znaků, tak to zamrzí. A jakože se to může stát dost často. Jinak na iPhone už nedám dopustit. S výše uvedeným ale souhlasím.

  18. 24. 08. 2008, 18:20 rADo napsal:

    "žádný telefon jí nedokázal tolik využít, jako právě iPhone 3G. Díky mnoha aplikacím můžete denně používat location-based programy" --- GPS v iPhone je zcela nahovno. Může tě navigovat offline na adresu meetingu u klienta? Ne. Můžeš si to Exchange poznamenat meeting, udělat automaticky sync na telefon, a nechat se navigovat na tento meeting? Ne. GPS bez software je pouze pozlátko pro tupé masy.

    A ani 20 zaplacených statistů, co "stáli frontu" na tom nic nezmění.

    GaiPhone je telefon pro idioty.

  19. 25. 08. 2008, 06:51 Yossariann napsal:

    Přidám, co štve mě (a připouštím, že jsem coby odpáteční novic možná někde něco přehlédnul):
    - nemožnost posílat přes BT, nemožnost Mass Storage, nemožnost vytvořit z iPhone EDGE-bridge pro MacBook, debilní doplňování slov v SMS, nemožnost smazat SMS po kusech, nemožnost odeslat kontakty, nedoručenky - pod tyhle věci se podepisuji, to jsou podle mě ZÁSADNÍ nedostatky
    - osobně přidávám jednu věc, na kterou si zatím nemohu zvyknout a tou je totální nesoukromí v práci se SMS. Zobrazení celé SMS na displeji a okamžitý nechráněný přístup do osobní SMS korespondence mi vadí. (Divím se, že se iPhone po doručení SMS neptá, zda nemá došlou SMS rozeslat všem, kteří si ji nestačili na stole přečíst.)
    Jsem Apple freak od roku 1993. Ale kdybych nezískal iPhone za slušnou cenu, asi bych uvažoval vrácení se k původnímu mobilu - můj starý, ošklivý SE W800 byl v mnoha ohledech schopnější. Možná ale zatím jenom nedokážu ocenit to, co iPhone umí :-)

  20. 25. 08. 2008, 09:46 Oslík napsal:

    Copy and paste používám v mobilu denně, multitasking také. Mám SE P1. Často třeba píšu přátelům maily, kde upozorňuji na nějaké webové stránky - a už to je! - potřebujete C&P, nebo vás to tak otráví, že prostě mailem z mobilu odkazy posílat nebudete.

    A MT? No prostě se některé stránky načítají před GPRS déle a mít možnost mezitím s mobilem dělat něco jiného není úplně k zahození.

    Ale připouštím, že iPhone je krásný a v mnohém nepřekonaný.

  21. 25. 08. 2008, 10:31 halogan napsal:

    [20] Tak MT samozrejme funguje mezi systemovymi aplikacemi - Safari, iPod a dal. Ty bezi stale. Jen textovy pole si nepamatuje :/

  22. 25. 08. 2008, 10:39 Petr Ocásek napsal:

    [19] Nejvíce to oceníte tehdy, až po nějaké době používání iphone budete muset používat jiný telefon :)

  23. 25. 08. 2008, 15:28 misch napsal:

    K té GPSce ("žádný jiný telefon ji nedokázal využít tak jako právě iPhone") ... doporučuju k přečtení článek http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp?ARI=113985, tam to vyznívá úúúplně jinak. A řekl bych že víc realisticky.

  24. 25. 08. 2008, 16:59 Ondřej Surý napsal:

    [19] hledáte Settings->General->Passcode Lock->Show SMS Preview ?

  25. 25. 08. 2008, 19:07 halogan napsal:

    [23] Diky, proctu. Hodi se.

  26. 25. 08. 2008, 22:55 Yossariann napsal:

    [22] Uznávám, že to nejspíš nastane :-)
    [24] Díky, aspoň něco :-)

  27. 25. 08. 2008, 23:48 Martin Světlík napsal:

    [20] To nebyl nejvhodnější příklad, protože Safari v iPhonu umí URL rozesílat mailem. Stačí zvolit Mail Link to this Page a spustí se klient včetně URL právě otevřené stránky, takže zrovna tento postup lze realizovat i bez copy & paste. U textů už je to pochopitelně věc jiná.

  28. 26. 08. 2008, 12:06 blackhand napsal:

    Takže, proč je iphone 3G hardwarový shit:

    -Foťák 2MPix bez autofocusu
    -Chybí slot na paměťové karty
    -Vestavěná baterie

    Na druhou stranu vzhledem k ceně, co za něj chce T-mobile se to dá koupit :-)).

  29. 29. 08. 2008, 15:50 Ariel napsal:

    Vzhledem k tomu že co se týče mobilů a techniky vůbec jsem za úplnýho negramota. Takže tenhle phone asi nebude pro mě. I když možná....

  30. 18. 09. 2008, 15:12 maly napsal:

    Jo a mimochodem sem chtel pripomenout ze MMS muzete posilat kdyz si stahnete jednu aplikaci a s natacenim videa je to to same.Iphone neni pro lidi kteri chteji hotovy telefon.

  31. 26. 09. 2008, 21:28 Simon napsal:

    Po iphone jsem bláznil jako asi každej technofil ale když jsem zjistil jaká to je jednoduchá přitroublá krabička která nic neumí,(jediný co je na tom krásný je to ovládání) připadá mi to jak tel. z roku 98.....doručenky nic,nahrát si občas nějaké video nic,foťák 100let za opicema, Gps absolutně nepoužitelná,a to už vůbec nemluvim poslat kámošovi nebo rodičum fotku z dovolený (MMS)atd atd........byl doma 14dní a sral si to z baráku, koupil jsem N95.8Gb a takovou spokojenost jsem už dlouho nezažil.Pořád jsem ale přemýšlel jak mohli něco tak jednoduchýho a přiblblýho vyrobit a prodávat to pomatenejm lidem za takovej nehoráznej balík, a už jsem na to přišel oni zřejmě američané jsou jednoduší a přitroublí lidé a když se jim dostane do ruky Erik.Samsung nebo Nokia tak na to koukaj jak telátka a nevědi co maj dělat

  32. 23. 10. 2008, 04:01 Vladimír Aubrecht napsal:

    "iPhone obsahuje skvělou iPod aplikaci, které softwarově snad nic nechybí, ale iPhone jako takový nepodporuje přenos hudby bezdrátově do sluchátek". Je to opravdu tak? Pri vytoceni nejakyho cisla BT Headset normalne hraje a kdyz si pri tom pustite pisnicky, tak ty ve sluchatkach taky hrajou ... :]. Tohle reseni je samozrejme na nic, protoze telefon bude obsazenej + hraje k tem pisnickam oznamovaci ton/volajici/neexistujici cislo/ ... :], ale HW telefonu by to mel umet ...

  33. 27. 10. 2008, 23:09 Lucky napsal:

    Mam iPhone na otestovani cca tyden, mohu jen potvrdit, ze se jedna "pouze" o hracku pro nekoho, kdo posloucha mp3, zavola si a obcas posle SMS... i kdyz uz to posledni pri mazani jedne zpravy neprijemne prekvapi sveho majitele vymazanim kompletni komunikace s dotycnou osobou :) Jako hlavni nevyhody bych oznacil absenci Copy&Paste, Multitasking, editoru na standard MS Office (Word, Excel atp.), obcas i stylusu, Internet Sharing, Mass Storage. Vim, ze se da pres SSH lecos poladit, ovsem to neni vec, na kterou bych se zrovna pri koupi telefonu za 12.000 tesil.... ja potrebuji skloubit pracovni potreby se zabavou, tento telefon je vsak z meho pohledu pouze na onu zabavu.

    Pres vsechny tyto nedostatky se ale jedna o pristroj s revolucnim (otazka je, zda lepsim) ovladanim a urcitym bonusem ve forme lepsiho outliftu majitele s timto telefonem v ruce.... :)))

  34. 30. 10. 2008, 14:00 absik napsal:

    jedinou chybu kterou sem na něm do nedávna shledával byla že sem ho nevlastnil ale tuto chybycku uz sem napravil. jinak jako naprosto běžný uživatel i ty drobné nedostatky naprosto ignoruji a sem s ním moc spokojen ej :)

  35. 30. 10. 2008, 14:02 absik napsal:

    a jestě ke komentáři 33 který sem četl až teď..... cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha noooobe já ho měl pod rámcovkou za 999 a ty věci co ti na něm vaděj sou fakt divný nesplet sis to náhodou s compem

  36. 24. 12. 2008, 23:57 iPhone user napsal:

    1] MMS - neumi, ale lze doistalovat app ktera to umi MMS
    2] doplnovani slov SMS - lze vypnout firmware 2.2
    3] Nahravi videa - neumi, ale lze doinstalovat app ktera to umi do 3GP nebo MP4
    4] JailBreak - nutnost, bez toho je iPhone vyuzivam sotva z 50%, potom lze:
    5] SSH pripojeni do iPhone
    6] Terminal stejne jako na Linuxu nebo Macu
    7] Wifi AP
    8] Pripojeni do iPhone pres sit pomoci share
    9] Pripojeni do vsech social networks (Nimbuzz)
    10] synchronizace s Google Contacts
    11] Sledovani DVB-T po siti pres VLC
    12] Multitasking to neumi ale pouziva tzv snapshot, bohuzel ne u vsech aplikaci :-/
    13] Pristup do DB s SMS,Kontaktama atd, pres SQL Lite
    14] Prvni mobilni zarizeni korektne fungujici s WPA Enteprise (WPA Podnikove)
    15] Lze lehce dostat pri jakemkoliv hrani s firmware telefon do tovarniho puvodniho stavu (s normalnim mobilem dost tezko)
    16] Safari - jediny mobilni browser, ktery dnes zvlada korektne zobrazit 99 procent webu na internetu
    17] Prvni telefon, ktery si clovek muze prizbusobit jak sam chce (vokurka to ale nezvladne)
    18] Moznost doinstalace WIFI scanneru siti (netstumbler pro iPhone)
    19] OpenGL hry
    20] Moznosti doinstalace development nastroju pro vlastni tvorbu software
    21] Pri synchronizaci se Vam kdokoliv dovola narozdil od Windows Mobile
    22] Ovladani hlasitosti kdykoliv a cokoliv pomoci cudliku
    23] Spravne zobrazovani priloh v mailu - MS Office, PDF atd.
    24] Jednoducha konfigurace site - WIFI i Cellurar Network (zde se ma napr. nokia co ucit :-D )
    Nevyhody:
    1] Copy & Paste - nejde (ale uz je v poradi buildu v nekterem z pristich firmware)
    2] MassStorage - nejde (na MAC OSX existuje app iPhoneDrive, ktera to vicemene resi - neni zdarma)
    3] Baterka - uzivatel vokurka si ji sam nevymeni - musi s ni do servisu
    4] nutnost pouzivat povetsinou iTunes pro nahravani veci do pameti telefonu(to ovsem potrebuji i jine telefony (Nokia PC Suite)
    5] USB Kabel - neni to standartni USB mini (opet problem vetsiny mobilu)
    6] Obcas pomaly procesor, pri urychlenem prepinani (iPhone ma rychle akcelerovane GUI, ale samotny vypocet aplikaci neni zrovna obrovsky, ale je rychlejsi nez vetsina mobilnich telefonu

    Pouzival jsem Windows Mobile potom Symbian a ted nakonec OSX v iPhone a musim rict, ze OSX proste vede.

  1. 1 Trackback(s)

  2. Srp 26, 2008: Apple Mac iPod iPhone » Šílenství kolem iPhone 3G, updaty Apple, rekordní čtvrtletí?

Přidej komentář